20 september 2023 - Givry - Engreux
Torken Van Cutsem
2023-09-22 10:31:25 UTC
We stapten 18 à 19 km van Givry tot Engreux, voor een groot stuk langs de Westelijke Ourthe en ook even langs de Oostelijke Ourthe. Vier treinen en vier bussen (waaronder een telbus, de Waalse variant van de belbus) hadden we nodig. Lees het op http://blog.seniorennet.be/overweg13/archief.php?ID=2563111.

Veel kijk- en leesplezier.

Vic
Rink
2023-10-13 21:17:54 UTC
Post by Torken Van Cutsem
[...]
wandelstokken buiten laten?
Waar is dat nou voor nodig?
Had die man een hekel aan Nederlandstaligen?

(sorry, eigen ervaring in franstalig België)

Dat was inderdaad een lange dag.
België is best groot :-)

Was er een autoloze zondag?

Rink
Torken Van Cutsem
2023-10-14 09:37:26 UTC
Dag Rink
We weten het eigenlijk niet goed, al is het vermoeden dat de baas liefst had dat we op het terras bleven, wat we bijna nooit doen omdat daar gerookt wordt en omdat het niets zegt over de algemene sfeer van zo een uitbating. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er een taalprobleem geweest zou zijn, want als hij alle Nederlandstaligen zo behandelt kan hij zijn zaak wel sluiten...

Een algemene autoloze zondag is er niet geweest: sommige steden en gemeenten nemen wel initiatieven in die richting.

Vic