28 november 2023 - Bierges
Torken Van Cutsem
2023-11-30 15:33:18 UTC
We stapten 11 km in Bierges. Zes treinen volstonden om ons daar en terug naar huis te brengen. Lees het verslag, inclusief een brief aan CEO Dutordoir, op http://blog.seniorennet.be/overweg13/archief.php?ID=2573681.

Veel lees- en kijkgenot.
Vic
Rink
2023-12-20 22:50:38 UTC
Post by Torken Van Cutsem
[...]
En ?

Nog reactie van mevrouw Dutordoir gekregen?

Het zou voor mij voldoende ellende zijn om voortaan de auto te nemen.....

Rink
Torken Van Cutsem
2023-12-21 08:19:49 UTC
Uiteraard heb ik geen reactie gekregen van mevrouw Dutordoir. Zelf kan ze er ook maar weinig aan doen. Mijn indruk is dat het niet de top en ook niet de "werkers te velde" zijn die de boel om zeep helpen, maar de tussenechelons die al te vaak denken dat ze de waarheid in pacht hebben en schromelijk tekortschieten als het om praktische organisatie gaat.
Wat de auto betreft: ik doe het nu al 52 jaar zonder, ik heb echt geen zin om het fileleger te vervoegen. Ik heb trouwens ook bewust geen rijbewijs. En mijn vrouw kan ik het niet aandoen om het hele land rond te rijden, daar rijdt ze zelf ook net iets te weinig graag voor. Overigens is 2023 hét topjaar wat files betreft, de ellende van het OV vervangen door die van het wegverkeer heeft dan ook weinig zin. Voeg daar nog miliuebedenkingen aan toe en je kunt wel denken dat de auto absoluut geen optie is.
Vic
Rink
2024-01-19 23:04:33 UTC
Post by Torken Van Cutsem
[...]
Hier zijn de files ook langer dan voor corona.
Er zijn dan ook meer inwoners dan in 2019, bijna 18 miljoen, dus ook
meer auto's.

De NS heeft nu aparte dienstregelingen voor ma t/m do, voor vrijdag,
voor zaterdag en voor zondag (+ die paar feestdagen die we hier hebben).
Het schijnt dat dinsdag en donderdag de drukste dagen zijn op kantoor en
iedereen massaal op vrijdag vrij neemt of thuis werkt.

Rink