18 april 2023 - Jupille - Angleur (Via Mosana)
Torken Van Cutsem
2023-04-20 15:55:23 UTC
We stapten nog eens langs een Compostelaroute, de Via Mosana, van Jupille tot Angleur. Dat is bijna 11 km, door een verstedelijkt gebied. Met 4 treinen en 1 bus konden we nogmaals de onbetrouwbaarheid van het openbaar vervoer uittesten. Lees het op http://blog.seniorennet.be/overweg13/archief.php?ID=2538823.

Veel kijk- en leesplezier.

Vic
Rink
2023-05-06 15:44:51 UTC
Post by Torken Van Cutsem
[...]
Wij (Nederlanders) zeggen niet "twee handen op één buik",
maar "vier handen op één buik"!
Anders zou het niet om twee personen hoeven te gaan :-)
Maar de eerst genoemde uitdrukking, "door hetzelfde gat schijten",
die kende ik dan weer niet.
Nooit te oud om te leren....

Ik deel jouw mening over de belangstelling in treinen, die jij nu niet
meer zou krijgen.
Hier dan mede omdat het treinkaartje niet meer bestaat, zonder extra te
moeten betalen, als je hier niet aan de OV chipkaart, of aan de
smartphone wil.
Het oude dikke kartonnen kaartje had verzamelaarswaarde, de
tegenwoordige vervoersbewijzen niet meer.
NS heeft de naam plaatsbewijs veranderd in vervoersbewijs. Dit omdat
plaatsen niet meer konden (en kunnen) worden gegarandeerd in met name
spitstreinen.

Verder zou ik wachten tot de boom omvalt (is nu ook gebeurd) en 'm dan
opruimen zonder het te melden. Belachelijk dat je één boom moet
vervangen door 1,5 bomen. Waar haal je die halve boom vandaan? Of moeten
bomen per twee stuks tegelijk instorten?

Blijft leuk om jouw reisverslagen te lezen!

Rink
Torken Van Cutsem
2023-05-06 22:16:33 UTC
Dag Rink
Ik heb inderdaad ook duizenden treinbiljetten, in alle maten en gewichten en moet spijtig genoeg vaststellen dat het nu afgelopen is.
De bomen laten omvallen is niet zo een goed idee, want er is er minstens een die dan op ons dak terechtkomt...

En ik vind het fantastisch dat je deze verslagen blijft lezen!

Vic
Rink
2023-06-21 15:01:44 UTC
[...]
Inderdaad niet zo'n goed idee.....
En ik vind het fantastisch dat je deze verslagen blijft lezen!
Vic
Ik blijf het leuk vinden om jouw verslagen te lezen.
Doe het vaak éénmaal per maand.
Dus het kan even duren voor ik antwoord geef :-)

Rink